۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

جنبه

آزادی خطرناک است
برای آنهایی که تنها ، باد ِ پیچیده لای مو ها را می خواهند

برچسب‌ها:

34 نظر:

در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۰, Blogger مممد گفت...

سشوار ندارن خونشون!

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۳:۴۲, Anonymous ناشناس گفت...

چرا؟

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۶:۱۹, Anonymous ناشناس گفت...

نوشته هات داره مثل نوشته های درسا میشه

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۸, Anonymous ناشناس گفت...

مخالفم ، اونم یه حق طبیعیه !

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۵, Blogger یاسمن.الف گفت...

به فرناز

"یک" حق طبیعیه اما تمامی حق های گرفتنی در این "یک" خلاصه نمی شه

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۶, Anonymous 63 گفت...

آزادی خطرناک است چون باد پیچیده لای موهای یک نفر ممکن است جنبه ی شما را به خطر انداخته و چماق به دست بگیرید

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۸, Blogger یاسمن.الف گفت...

به ناشناس

من سبک خودم رو دارم و شبیه به کسی نمی نویسم . گمون هم نمی کنم من و درسا شباهتی به هم داشته باشیم..

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۲, Anonymous احسان گفت...

باد ِ پیچیده لای مو ها عین اسارت است

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۰, Anonymous ناشناس گفت...

منظورم این بود که از نظر کیفیت داره شبیه نوشته هاش میشه خیلی ضعیف و بدون فکر درست و وقت گذاشتن

خواهشا بیشتر وقت بذارید برای نوشته ها خیلی دارید ضعیف کار می کنید. بعد چند مینیمال خوب انتظار نمی رفت که باز یکی دو تا متن ضعیف دیگه دیده بشه. روند رو به رشد یک گروه رو خراب نکنید. رونوشت به مدیریت

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۹, Blogger نویسنده مهمان گفت...

@ناشناس
این که گزینه ی ناشناس هم وجود داره باعث می شه نشه گفت که چرا ناشناس کامنت می ذارید . ولی ای کاش حداقل یه اسمی انتخاب می کردید.
اینکه مینیمالی خوب یا بده به سلیقه ی مخاطب بستگی داره.
ضمن اینکه مدیریت و سایر نویسنده ها هم روی مطالب نظر دارند و ضعیف یا قوی بودنشون رو لحاظ می کنند.
از توجهی که به مینی مالیده و مطالبش دارید به عنوان یکی از اعضای این وبلاگ ازتون تشکر می کنم.
ضمن اینکه منفی یا مثبت های وبلاگ یا لایک های گودر برای شخص من ملاک خوب یا بد بودن متن محسوب نمی شه.

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۷, Anonymous ناشناس گفت...

درسته در یک خلاصه نمیشه ، اما هر کس حق داره که بخواد باد لابلای موهاش بپیچه . . . از انصاف هم به دوره که ما کسی رو سالیان سال مجبور به انجام کاری بکنیم که بهش نه اعتقادی داره و تنها مایه عذابشه



*
البته در شرایط فعلی شاید پستت مورد قبول من باشه ، ما الان به آزادی بالاتر از این حرفا احتیاج داریم

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۲۹, Blogger Amir Paia گفت...

هر چی باشه نمیشه اسمش رو خطر گذاشت
خطر رو قبول ندارم

 
در ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۱۵, Anonymous ناشناس گفت...

با امیر پایا موافقم ، نمیتونم اسمش رو خطر بذارم

 
در ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰:۴۷, Blogger ذهن ِآشفته گفت...

این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

 
در ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰:۵۲, Blogger ذهن ِآشفته گفت...

خطر اصلی وقتی به وجود میاد که یه عده ( به هر اسم و رسمی اعم از شاه و نخست‌وزیر تا روشن‌فکر و روشن‌فکرنما)، خودشون رو حد تعیین آزادی بدونن و بخوان تصمیم بگیرن کدوم رفتار مردم خطرناکه.

بسیار زیاد مخالفم با این پست.

 
در ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۵, Anonymous یاسمن گفت...

نویسنده پیغاکی رو حذف نکرده .



حد آزادی رو هیچ کسی نمی تونه تعیین کنه چون از قبل اسلام اون رو تعیین کرده

البته می دونم این حرف ممکنه دوباره جنجال به پا کنه چون بحث کردن با کسانی که ریشه ی چیزی رو قبول ندارن بی فایده ست . پس دیگه جواب مخالفتی از من دریافت نمی کنید شما

 
در ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۳, Blogger درسا کیا گفت...

ياسمن@
من با ريشه‌ي اين مسئله حدقل الان ديگه مشكلي ندارم، ولي آزادي هيچ وقت خطرناك نيست، حتي اين نوع آزادي، اين اجباره كه خطرناكه، اگه ما حرفمون اسلام و قرآن خود خدا هزاران بار گفته اجبار نكنيد
لا اكراه فالدين!

 
در ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۳۴, Blogger ذهن ِآشفته گفت...

منظور بلاگر از نویسنده، نویسنده‌ی کامنت بوده. من خودم اون نظر رو پاک کردم. یه تیکه‌اش رو می‌خواستم ویرایش کنم.


ببینید یاسمن خانم. فکر کنم اون‌قدری وبلاگ من رو خوندید که بدونید با چی موافقم با چی مخالف. یا حالا اگه نخوندید هم الآن خودم می‌گم.

من اسلام رو قبول دارم. نماز می‌خونم. روزه می‌گیرم. خانواده‌ام حجاب دارن. معتقدیم خلاصه. می‌دونم اسلام و ایمان همه‌اش به این چیزا نیست، ولی منظورم اینه که از ریشه مخالف نیستیم به هر حال.

اتفاقن این حرف شما رو هم که می‌گید اسلام حد آزادی رو مشخص کرده کاملن قبول دارم. اما شما فقط یه ذره‌ی خیلی کم تعصب دارید که خدا می‌گه نداشته باش بنده‌ی من. (آیه‌ی ۹۹ سوره‌ی یونس، که زندگی من روی همین یه آیه داره می‌چرخه). حرف شما قبوله برای منی که مسلمونم. آره، حد آزادی من رو اسلام مشخص کرده. اما اونی که مسلمون نیست چی؟ شما برای اون هم مختارید حکم اسلامی صادر کنید؟ حد آزادی برای اون هم توسط اسلام تعیین می‌شه؟ خدا خودش می‌دونه با کسی که مسلمون نیست چی‌کار باید کنه. ابدن ذره‌ای به من و شما مربوطه به نظرتون؟
خب همون آیه‌ی ۹۹ سوره‌ی یونس می‌گه نه.

شاه‌بیت قرآن در زمینه‌ی رفتار اجتماعی:

ِ«و اگر پروردگارت می‌خواست، تمامی اهل زمین ایمان می‌آوردند. پس آیا تو مردم را مجبور می‌کنی مومن شوند؟»

من این سوال رو این‌طور مطرح می‌کنم. پس آیا تو حد آزادی مردم را با توجه به حد آزادی خودت تعیین می‌کنی؟

 
در ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۲۷, Blogger جادوگر گفت...

ایول ده تا لایک به کامنت قبلی، البته ده تا کمه، لایک‏های عالم بر تو باد ، هزاران هزاران لایک

مرسی

 
در ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰:۰۳, Blogger Amir Paia گفت...

@یاسمن
با خوندن این متن احساس کردم که شما مسلمون هستید

چون تنها مسلمون ها از آزادی (هر نوعش) احساس خطر می کنن و این برای دیگران (نه خود فرد) مشکل ایجاد می کنه

اما من قصد ندارم که بگم راه من درسته یا راه شما (چون من خودم اگنوستیک هستم و توی شک)، اینجا میشه گفت عیسی به دین خود موسی به دین خود :)

اما این حرف هم به نظرم درست تیست:
«چون بحث کردن با کسانی که ریشه ی چیزی رو قبول ندارن بی فایده ست. پس دیگه جواب مخالفتی از من دریافت نمی کنید»

همون کسانی که ریشه چیزی رو هم قبول ندارن دلیلی دارن ، فرار کردن از دلیل و استدلال پیامد های خوبی از لحاظ فکری نداره.

به نظر من اعتقادات باید اون قدر محکم باشه که آدم بتونه تمام استدلال ها رو بشنوه و بتونه جواب منطقی بده ، اون وقته که می تونه به ایمان بدل بشه
در غیر اینصورت من فکر می کنم اون ایمان شکننده هست

سعی کردم منصفانه بنویسم چون من خودم توی این دوره زندگیم سعی می کنم خیلی کم مطلق صحبت کنم :)

 
در ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۹, Blogger Amir Paia گفت...

خطر !! نبرد!! دشمن!! این کلمات خیلی آشناست

 
در ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۴, Blogger رضا گفت...

یک چیز خوب واسه این که چند نفر ممکنه ازش استفاده بد بکنن خطرناک نمیشه

 
در ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۶, Blogger رضا گفت...

تنها حد آزادی رعایت حقوق دیگرانه
مشت شما آزاده تا وقتی که به چونه من نخوره

 
در ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲:۴۲, Anonymous دارکوب گفت...

آزادی خطرناک نیست. تفکری که آزادی رو خطرناک می‌دونه خطرناکه.

 
در ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲:۴۸, Anonymous دارکوب گفت...

لایک به تمام نظرها مخصوصا نظر ذهن آشفته و رضاو امیرپایا.

 
در ۱ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۸, Anonymous یهـــــدا گفت...

البته موافقم، ولی از همین نظریه خیلی سود می گیرن مخالفا!!!!

 
در ۱ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۹, Anonymous کیمیا گفت...

آزادی خطرناکه برای کسی که بابت آزادی دیگران نگرانه.

 
در ۱ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۷, Blogger نویسنده مهمان گفت...

چه پستی شد این پست

لایک به همه

 
در ۵ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۳۶, Anonymous پيچك زندگي گفت...

تفكر شماست كه آزادي رو به خطر مي اندازه...

 
در ۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۸, Anonymous یوتاب گفت...

یاسمن جان سلام. با احترام. عزیزم لطفا این کامنت رو دوستانه بخون. چون تو محیط مجازی سوءتفاهم زیاد پیش میاد و من اصلا دوست ندارم بین ما سوءتفاهم پیش بیادو و شما رو ناراحت کنم. این کامنت صد در صد دوستانه است.
درسته آزادی فقط بی حجابی نیست!!! اما باید دید شما بی حجابی رو از چه جنبه ای نگاه میکنی؟ ملاک شما از حجاب چیه؟ آیا منظورت همین حجابیه که الان متداوله؟
اگر جواب شما مثبته باید بگم آزادی حجاب هدف ماست! نه بی حجابی! ما میگیم هر کس به عنوان یک انسان باید آزاد باشه تا نوع پوشش رو انتخاب کنه. این طوری کرامت انسان حفظ میشه و هیچ چیزی با زور نمیتونه خودش رو برای سالیان طولانی تحمیل کنه.
آزادی پوشش جز حقوق بشره. و هر کس شما رو نشناسه و این پست رو بخونه ممکنه این طور فکر کنه که شما با حقوق بشر مشکل دارید.
امیدوارم یه روزی برسه که کسی برای لباس پوشیدن کس دیگه تعیین تکلیف نکنه.
و به قول «پیچک زندگی» این تفکر شما آزادی رو به خطر میندازه.
بازم تاکید میکنم این کامنت صد در صد دوستانه است.

 
در ۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۱, Anonymous یوتاب گفت...

حد و مرزی برای آزادی نیست جز وقتی که به حقوق دیگر انسان ها توهین بشه. شما آزادی هر کاری که میخوای بکنی تا وقتی که به ضرر کسی نباشه.
تحمیل حجاب صد در صد بر علیه آزادیه

 
در ۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۲۲, Anonymous بینام گفت...

مینی مالیده اخیرن زیادی ارزشی شده است! چند پست اخیر بسیار شعارگونه و آبکی بوده اند. از لیست گودرم حذفش می‌کنم!

 
در ۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۱۶, Anonymous ناشناس گفت...

هر کسی آزادی رو با یک دید می بینه
هیچوقت نخواهیم که آزادی برای بقیه فقط از دیدگاه ما معنا بشه

 
در ۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۱۸, Anonymous ناشناس گفت...

میشه من پست های این نویسنده رو بلاک کنم؟
چون حیف مینی مالیده است که این تفکرات متحجر بدنامش کنه

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی