۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

مصونیت؟

حجاب محدودیتی ست که به نام مصونیت بر ما تحمیل شده است .

برچسب‌ها:

22 نظر:

در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۴, Blogger Unknown گفت...

ای بابا ما رو گذاشتن درون صدف مگه نمیدونی؟؟ :))))

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۵, Blogger Unknown گفت...

در مروارید بودن ما که شکی نیست اما به صدف چرا

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۱۰, Blogger B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

من قبول دارم که حجاب باعث مصونیت میشه
و درکش هم کردم و تجربه اش هم کردم و ...
ولی نباید این مصونیت تبدیل به محدودیت بشه
یعنی اگه افراط بشه محدودیت می شه
و همچنین اگه اجباری هم باشه که دیگه بدتر
افراط و تفریط توی هر چیز مضره

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۰, Anonymous ناشناس گفت...

با شما موافقم بنفشه جان ، باید اصل رو بر اختیار بگذاریم ، به مردم اختیار داده بشه هر پوششی که میخوان رو انتخاب کنن ولی نباید تفتیش عقاید بشه ، تو را به خاطر حجابت تقدیس مرا به خاطر حجابم تقبیح و آن دیگری را به خاطر حجابش بازداشت کنند !

نه من مخالف چنین وضعی هستم !

هر کــــــس آزاد است که نوع پوشش را خودش انتخاب کند اما قرار نیست به خاطر عقاید خودمون برای دیگران محدودیت ایجاد کنیم

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۵۲, Anonymous راحله گفت...

میدونی که واسه قوه تخیل آقایون هم خوبه...دیگه خودتو توی فرش هم بپیچی تشخیص میدن چی به چیه از جلوشون عم رد شی بلند بلند برات نام می برن انگار که خودت نمی دونی چی داری

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۰۳, Blogger B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

به نظر من هم حجاب یک چیز شخصیست
اجبار در این موضوع فقط و فقط نتیجه عکس داره و البته محدودیت
اگر هم میل به تشویق دارند باید از راه دیگری وارد بشوند
مثلا فرهنگ سازی یا بحث و گفتگو یا هر چیز دیگه
که کلا با این روش ها میونه ای ندارند یا اصلا ازشان برنمیاد

در ضمن اگر به یک ایدئولوژی معتقد هستیم به نظرم باید به همه چیز اهمیت بدیم
نه اینکه فقط حجاب که یک جلوه ظاهریش رو بقیه می بینند رعایت کنیم و غیبت و دروغ و هزار عیب و ایراد دیگه رو دنبال خودمون بکشیم
توی قرآن هم به خیلی چیزها بیشتر از حجاب تاکید شده

عقیده من اینه
که به قول شما تفتیش عقاید و زور و اجبار برای کسی که ایئولوژی دیگری داره یا اصلا این موضوع رو قبول نداره اشتباهه

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۰۴, Blogger B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@راحله
:))
ما با حجاب اجباری بدتر حساس کردیم همه رو
از اونور بوم افتادیم:)

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۱۹, Anonymous ناشناس گفت...

درسته بنفشه جان
موافقم


راحله مردم از خنده:))))

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۳۱, Anonymous احسان گفت...

حجاب و سرهاي هنوز بريده نشده ...

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۳۵, Blogger ذهن ِآشفته گفت...

حجاب مصونیت هم هست
محدودیت هم هست

به نظر من خیلی واضحه هردوش

اون شعار "محدودیت نیست مصونیت است" خیلی عوام‌فریبانه‌ست.

و اینی که شما می‌گید هم متاسفانه درسته

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۰۲, Blogger یاسمن.الف گفت...

برام جالبه که به پست خودت لایک دادی

جالب تر هم اینه که بعضیا هم به پست حجاب لایک دادن و هم به این بی حجابی !
:D


یه زمانی یکی اینجا نوشت : میزان لایک ملت است

اما این میزان به درد جرز لای قالب بلاگ هم نمی خوره
:D

 
در ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۱۶, Blogger ذهن ِآشفته گفت...

هنوز توی "استنتاج" مشکل داریم. خب کاش کمی فروتن باشیم لااقل.

واضح‌تر از توضیحه که این تبلیغ بی‌حجابی نیست. نکوهش حجاب "تحمیلی"ئه. گیرم که نویسنده‌اش معتقد به حجاب نباشه. حق طبیعی‌ش ئه.

از یه جمله‌ی چهار-پنج کلمه‌ای، درک نکردن فعل جمله اشتباه بزرگیه
و
اشتباه بزرگ‌تر اونه که با استناد به این قضیه خیلی "متکبرانه" و با نگاه "از بالا به پایین" یا "روشن‌فکر به عوام" بقیه رو متهم کنیم

خدا اول از همه خود من رو از شر تکبر دور کنه
آرزوی همیشگی‌م ئه

 
در ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰:۱۵, Anonymous الهام گفت...

حجاب هم تا حدی مصونیته هم محدودیت به نظر من و بستگی به نوع فکر و اعتقاد هرکی داره.
البته احتمالا به من خیلی مربوط نیست ولی چرا اینهمه بحث و ریز شدن روی مسئله کوچکی مثل حجاب؟
چرا فکرها رو انقدر ببریم به سمت حجاب و این مسائل؟
و حتی اشاره مستقیم بعضی از دوستاتون به سبزها و پایین آوردن آرمان اونها تا حد بی حجابی و...

من فک می کنم تا زمانیکه آزادی های مهم تر دارن نقض میشن فکر کردن و وقت گذاشتن سر مسئله حجاب یه جور دلخوشی و انحراف از موضوع اصلیه.

 
در ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳۰, Blogger م. گفت...

من با نظر اول ذهن آشفته موافقم.
اما بنظرم منظور نویسنده همونطور که از متن نوشته پیداست، حجاب تحمیلیه. +

 
در ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۹:۰۵, Anonymous ناشناس گفت...

یاسمن جان! کی؟ من؟ من به پست خودم لایک دادم؟ بعد من به پست خودم لایک دادم که چی بشه؟

میزان لایک ملت برای پستای شما به درد لای جرز بلاگ میخوره ؟؟؟

من معتقد نیستم میزان لایک ملت است قبلا هم اذعان کردنم ، شاید قبلا 99لایک پستم رو می کردم صد بعد اینکه شد 101 برش می داشتم اما این به همون مرضی که خارخاسک اسمش رو رند کردن گذاشته مربوطه نه چیز دیگه ای ، واقعا از این بحث ها خندم می گیره

 
در ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۹:۱۱, Anonymous ناشناس گفت...

من با نظر ذهن آشفته موافقم ، راستش توی اون پست بعد از توضیحاتی که ایشون دادن شاید محتوای مطلب چنان که شایسته بود برای من روشن شد شاید من اون مطلب رو قبول نداشته باشم ، شاید من به حجاب اعتقاد نداشته باشم اما تنها یک انسان هوشمند است که افکار متنوع دیگران رو حتی اگه خطا باشه می پذیره ، به نظر من هم در این پست هم در پست های دیگه ذهن آشفته هوشمندی خودش رو نشون داد و گاهی توضیحاتش از من نویسنده هم کاملتر بوده

 
در ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۵, Anonymous راحله گفت...

یه چیزی واسم سواله، اینجا می نویسین لایک بگیرین یا می نویسین عقایدتون رو نشر بدین و نقد بشین؟

@ الهام
توی ایران حجاب مسئله خیلی خیلی مهمیه چون تنها نماد جامعه اسلامیمونه اینم از سر خانوما برداشته بشه که دیگه هیشکی نمیفهمه اینجا اسلامیه. در ضمن تو جامعه ای که به خاطر روسری و مانتو و حتی رنگ رو سریت و اینا از اولش شلاق خوردی و بد و بیراه شنیدی و زندان رفتی و هزار بلا سرت آوردن به اسم ارشاد کردن دیگه نمیتونی بگی حجاب مسئله کوچیکیه.
(همین چند وقت پیش صدا و سیما رفته بود سر آرشیو فیلماش و من واقعاً متاسف شدم واسه اون خانومای مو بلوندی که داشتن رای میدادن و فک می کردن که تا آخر میتونن باهمین موی بیگودی پیچیده ی بلوند بیان تو خیابون)

 
در ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۳, Anonymous کرو گفت...

یک روز من به کشف عظیمی رسیدم! حجاب، پوشش ظاهری نیست.. حجاب، پوششی درونیه پس الزامن نیازی به چادر و روسری و این بند و بساطا نیست..


تشششششششششویق

تکبییییییییییییر

ای خدا! نشستم ببینم کی می شه تو این مملکت داغون، باد تو موهام بپیچه موقع راه رفتن تو خیابون...

 
در ۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۹, Anonymous الهام گفت...

راحله
نه اینکه حجاب مهم نیست.برای خود من تا پارسال خیلی مهم بود که آزادانه بتونم انتخاب کنم بدون تذکر بدون توهین یا مثلا ارشاد!ولی تو شرایط الان وقتی اونطرف حق حیات داره از یه عده گرفته میشه ترجیح میدم اگه قراره کاری کنم یا وقتی بذارم سر مسئله حجاب نباشه.خب وقتی مشکلات دیگه ای هستن به نظرم دیگه زیاد فرقی نمی کنه که همین طوری بیرون برم یا با چادر و روبند.

 
در ۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۳, Anonymous لیدی گفت...

فرناز جان مسئله اینجاست حجاب همونطور که بقیه گفتن یه وضعیت ظاهری فقط نیست و مهم باطن ماجراست ...
اینکه یه عده بیان از این ظاهر سو استفاده کنن معناش این نیست حجاب مصونیت نمیاره !
آزادی عقاید در مورد حجاب وقتی معنا داره که مردم از روی اجبار دینشون رو انتخاب نکرده باشن ! و بخاطر بددیدن از دیندارها موضعشون رو عوض نکرده باشن .

 
در ۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱:۰۹, Anonymous مريم گفت...

فكر ميكردم همه نظرشونو تو اون پست ابراز كردن!

فكر نميكني موضوعت اونم تو اين فاصله كم تكراري بود؟!
وجداني!


كي تحميل كرده؟
خدا؟ پيغمبرش؟ كتابش؟
يا حكومت؟
خيلي فرق داره از كدوم از اينا بدوني اين تحميلو!

 
در ۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۹:۴۲, Anonymous ناشناس گفت...

موضوع حجاب تا زمانی که به هر اسمی به ما تحمیل شده باشه و ما هیچگونه آزادی در انتخابش نداشته باشیم هنوز تازه ست و من حق دارم در موردش صحبت کنم !


بستگی داره شما کتاب خدا و دستورات پیغمبر رو چگونه تفسیر کنی
دستورات پیامبر رو باید مطابق نیاز روز تفسیر کنی
که حتی بسیاری از فقها هم معتقدند دستورات آنچنان که شایسته است تفسیر نمی شوند و نتیجش همین جامعه ما میشه

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی